Bytte, retur og reklamasjon

 

Angrerett

Jf. angrerettloven har du alltid 14 dagers angrerett hos oss. Angreretten starter fra dagen bestillingen blir levert til deg/utleveringssted. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du fylle ut vårt angrerettskjema som ligger vedlagt i pakken din og passe på å legge dette ved når du returnerer varen(e).

Last ned angrerettskjema her.

Varen(e) må være i lik tilstand som da du mottok dem. De kan ikke ha vært brukt, vasket eller endret. Alle etiketter må følge med og den må ligge i hel originalemballasje.

OBS! Enkelte varer er unntatt angreretten. Dette gjelder produkter som ikke kan returneres på bakgrunn av helse- og/eller hygieneårsaker.

 

Bytte

Dersom du ønsker å bytte i en annen farge/størrelse, eller til et annet produkt, følger du stegene for retur nedenfor. Deretter legger du inn en ny bestilling på ønsket vare.

 

Retur

1. Fyll inn angrerettskjema som ligger vedlagt i pakken din.

2. Pakk inn varen(e) på en forsvarlig måte - bruk gjerne den samme innpakningen som du mottok ordren i.

3. Bestill frakt og lever pakken på ditt nærmeste Posten/Bring innleveringssted.

4. Så snart vi har mottatt og behandlet din retur vil du få en bekreftelse på dette per mail. Merk at dette vanligvis tar opptil 2-3 uker.

5. Legg inn ny bestilling på ønsket vare.

OBS!  Du er ansvarlig for trygg retur, pakk derfor varen(e) godt og ta vare på kvittering for innlevert pakke i tilfelle noe skulle oppstå under sending.

  

Tilbakebetaling

Når returen din er mottatt og behandlet, vil pengene tilbakebetales til samme konto som ble brukt i bestillingen. Bekreftelse på dette vil bli sendt per mail. Returer blir behandlet fortløpende, men merk at dette kan ta opptil 2-3 uker.

Betalte du med Vipps eller kort, vil pengene tilbakebetales til det samme kortet du benyttet da du la inn bestillingen. Det kan ta opptil 5-10 dager før pengene er tilbake på konto.

Betalte du med faktura via Walley, vil fakturaen din oppdateres med nytt beløp, eller dersom du allerede har betalt fakturaen, vil Walley tilbakebetale pengene til det samme kortet du benyttet for å betale fakturaen. Dersom forfallsdatoen utløper før returen din har blitt mottatt og behandlet, kan du også kontakte Walley og få hjelp slik at du unngår eventuelle purregebyr. Dette kan også administreres selv i Walley appen.

 

Retur til lager

Du har alltid mulighet til å returnere hele eller deler av din bestilling på lageret vårt i Snertingdal. Dette er helt gratis.

OBS! Merk at returen din fremdeles må behandles som en retur på hunderutstyr.no (utføres av en butikkansatt), og tilbakebetalingen vil foregå på samme måte som beskrevet over. Det vil si at du ikke kan få tilbake kontant fysisk når du møter opp på lageret.

 

Reklamasjon

Dersom du oppdager feil og/eller mangler ved et produkt, må du innen rimelig tid etter at dette ble oppdaget gi beskjed til oss på mail på kundeservice@hundeutstyr.no, om du ønsker å reklamere på produktet.

Reklamasjon må skje senest to år etter at du mottok produktet jf. forbrukerkjøpsloven (eller fem år dersom produktet er ment til å vare vesentlig lenger).

Vennligst legg ved informasjonen under i mailen, slik at vi kan behandle forespørselen fortest mulig.

  • kontaktinformasjon
  • kjøpsbevis
  • bilder av feil/mangel
  • annen informasjon som kan være relevant

OBS! Merk at vi forbeholder oss retten til å videresende forespørsler om reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil eller mangler. Iverksetter du tiltak for utbedring av feilen utover det som er avtalt med oss, vil reklamasjonsretten frafalle.